پارودی برنامه جیرانی و صالح علا در «نیم بند»/ حدود ۸۰ کاراکتر را شبیه‌سازی کرده‌ایم!

سه شنبه 28 شهریور 1402 - 14:32:58

سعید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره برنامه جدید شبکه نسیم با عنوان طنز «نیم بند» که به تهیه کنندگی سعید و مجید عباسی و کارگردانی امیر مشهدی با نگاهی به نقد فرهنگی در حوزه موسیقی و سینما روزهای زوج روی آنتن می رود، عنوان کرد: «نیم بند» یک کار نمایشی ۲۰ دقیقه‌ای طنز است که دو آیتم دارد؛ بخشی که این دو آیتم را به هم پیوند می‌دهد پلاتوهای این برنامه است و ساختار محتوایی این برنامه با رویکرد نقد فضای موسیقی، ترانه و سینما جلو می‌رود.

او با اشاره به «نقد» به عنوان دغدغه اصلی برنامه «نیم بند»، گفت: امروزه شاهد ترانه‌های سخیفی در حوزه موسیقی هستیم و همچنین خواننده‌هایی را داریم که برای بیشتر شناخته شدن پول می‌دهند تا ترانه‌هایشان دیده شود، اما کارشان فاقد ابعاد فرهنگی و هنری هستند. ما با این افراد در این برنامه شوخی می‌کنیم.

عباسی در ادامه گفت: ساختار کلی «نیم‌بند» به این صورت است که پارودی از برنامه‌ها روی آتن می‌بریم و برنامه‌های موسیقی و مهمانانی را که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند، با اجرای محمد صالح‌علا نقد می‌کنیم. در بخش سینمایی، با حضور کاراکتر شبیه «فریدون جیرانی»، از فیلمنامه‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و کارگردان‌ها و بازیگرانی که پول می دهند تا کاری را در دست بگیرند، صحبت به میان می‌آوریم. در کل زمان پخش هر قسمت از «نیم بند» ۲۰ دقیقه است.

این تهیه‌کننده ضمن بیان اینکه در این مجموعه بیش از ۳۰ بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند، تصریح کرد: افشین سنگ چاپ، علی کاظمی، علی یدالهی، عبد آتشانی، امیرحسین انصافی، محمدرضا خسروی، سحر آغاسی و… گروه بازیگران این برنامه را تشکیل می‌دهند.

عباسی درباره چالش‌های فرآیند تولید یک مجموعه نمایشی طنز اذعان داشت: کار طنز در این دوران سخت است و سختی‌های زیادی را برای به پخش رسیدن این برنامه متحمل شده‌ایم.  کار طنز و کمدی در ذات خود جریان‌ساز است و صرفا ممکن است شدت و قوت آن متفاوت باشد اما به هرحال، کمدی در ذات خود تلنگر می‌زند و در همه قسمت‌های «نیم بند» مخاطب متوجه نکات می‌شود.

او درباره دکورها و گریم‌های این مجموعه اظهار کرد: سبک کمدی «نیم بند» بر اساس شبیه‌سازی است و نزدیک ۸۰ کاراکتر را شبیه‌سازی کرده‌ایم که کاملا گویای حجم بالای لباس و گریم سنگین این برنامه است. در دکور نیز دو انتخاب داشتیم که به پارودی برنامه‌ها نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین باشند. در کل در دکور سه فضای مختلف داریم که علاوه بر آن فضای برنامه‌ها، یک فضای دیگر به اجرای خواننده‌ها و استقرار بند خاص موسیقی که اجرای متفاوت و جذابی دارند، اختصاص خواهد داشت.

عباسی در پایان درباره تبلیغات برای این برنامه تلویزیونی گفت: روش‌هایی به همراه همکاری دوستان دنبال می‌شود تا تبلیغات را پیگیری کنیم و بخش‌هایی از هر برنامه را در فضای مجازی بازتاب دهیم و به نظرم اگر این برنامه خوب دیده شود تاثیر خودش را می‌گذارد.

برنامه طنز «نیم بند» روزهای زوج ساعت ۱۹ از شبکه نسیم پخش خود را دنبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری صبا


ارسال دیدگاه





ارسال

دیدگاه ها

نمایش همه نظرات
2024-10-22 02:41:31